Walczysz ze zbędnymi kilogramami? Sprawdź, jakich błędów nie popełniać

Aneta R. Sierpień 17, 2018 Możliwość komentowania Walczysz ze zbędnymi kilogramami? Sprawdź, jakich błędów nie popełniać została wyłączona

Osoby, które walczą ze zbędnymi kilogramami, zazwyczaj na początku swojej drogi chcą, by cały proces przebiegał szybko, sprawnie i bez efektu jojo. Bardzo często jednak okazuje się, że pomimo motywacji i wprowadzonych zmian w diecie waga stoi w miejscu. Dlaczego tak się dzieje? Dietetycy podkreślają, że wiele osób chcąc uzyskać szczupłą sylwetkę, wpada w pewne pułapki, które powodują, że odchudzanie nie przynosi żadnego rezultatu. Jednym z błędów jest brak aktywności fizycznej. Brak ruchu przy zmniejszonej ilości spożywanych kalorii sprawia, że organizm szybko przyzwyczaja się do takiego stanu rzeczy, a tym samym spowalnia się metabolizm.

Spalanie tłuszczu

Tłuszcz, zamiast spalany zaczyna być magazynowany, co w konsekwencji oznacza, że organizm nie traci kilogramów. Wielu specjalistów podkreśla, że problem są produkty, które zdaniem producentów nie zawierają cukru. Idea słuszna, jednak nie sprzyja odchudzaniu. Wprawdzie nie zawierają cukru czy nawet tłuszczu, ale także nie posiadają w swoim składzie, albo mają, ale w minimalnych ilościach innych składników odżywczych czy witamin. Cukier oraz tłuszcz dają walory smakowe. Producenci, mając świadomość, że dla konsumentów smak ma znaczenie, zastępują tłuszcz i cukier chemicznymi związkami, które są dużo bardziej szkodliwe dla organizmu. Problemem jest fakt, że dieta dla wielu osób równa się głodówka. I o ile jedno lub kilkudniowe głodówki mają sens, bo oczyszczają organizm z toksyn, to w dłuższej perspektywie nie tylko szkodzi zdrowiu, ale także nie sprzyja odchodzeniu. Zachodzi tu mechanizm, który obserwuje się przy braku aktywności fizycznej – organizm broni się, magazynując zapasy tłuszczu i spowalniając metabolizm. Mitem bardzo często powtarzanym na różnego rodzaju forach internetowych jest, że sałatki nie tuczą.

Sałatki fit?

Niestety nie każda sałatka jest fit i o jej walorach odżywczych i kaloryczności w dużej mierze zależy to, co do niej dodamy. Najwięcej kalorii znajduje się w sosach, które w polskiej tradycji zazwyczaj wykonuje się na bazie majonezu – jest to nawyk, z którego należy bezwzględnie zrezygnować w czasie walki o szczupłą sylwetkę. Sprawdzają się natomiast lekkie dresingi, czy sosy przygotowane na bazie jogurtu naturalnego. Panuje także przekonanie, że ciemny cukier nie tuczy. Jest to kolejny stereotyp, z którym należy się zmierzyć. Dietetycy są zgodni, że o ile ciemny makron, ryż czy chleb są zdrowsze i mają mniej kalorii, to w przypadku cukru nie ma to najmniejszego znaczenia. Jeśli ktoś lubi słodki smak, może cukier zastąpić ksytolinem.

Comments are closed.