Szkoła polskiego – Gdańsk na prowadzeniu

Maja Solska Lipiec 28, 2016 Możliwość komentowania Szkoła polskiego – Gdańsk na prowadzeniu została wyłączona

polska szkoła

W Polsce pojawia się coraz więcej szkół językowych, które nauczają… języka polskiego. Jest to związane ze sporym napływem imigrantów w ostatnich czasach. Są to głównie Ukraińcy, jednak nie tylko. Sporo jest również osób pochodzących z krajów Dalekiego Wschodu, takich jak Japonia, Korea czy Tajwan. Wszystkie te osoby często mają problem z poprawną wymową w naszym rodzimym języku. Stąd też zapotrzebowanie na szkoły polskiego.

Szkoły polskiego

Zwłaszcza w okolicach Pomorza pojawiło się wiele takich placówek. Pojawiła się tam niejedna szkoła polskiego. Gdańsk przoduje na mapie Polski jeżeli chodzi o ilość tego typu obiektów. Nie jest jednak miastem wyjątkowym. Praktycznie w każdym większym mieście można zapisać się na kurs polskiego dla obcokrajowców. Najpopularniejszym językiem wykładowym jest angielski. Wybór jest jednak większy. Na prywatne lekcje polskiego niewiele osób może sobie pozwolić. Na taki luksus decydują się przede wszystkim managerowie w korporacjach, którzy przez swoje rodzime firmy zostali wysłani do Polski. Chodzi im nie tylko o to, aby zapłacić za najwyższej jakości nauczanie. Dla nich liczy się również czas, gdyż czas to pieniądz.

Trudna gramatyka

Wydaje nam się że język polski jest łatwy. Znamy go od dziecka i dla nas jego niuanse są czymś naturalnym. Prawda jest jednak odmienna. Polski należy do najtrudniejszych w nauce języków na świecie. Problem z nim mają przede wszystkim osoby dorosłe. Wiadomym jest, że dzieci uczą się szybciej i łatwiej. Dorośli mają z polskim problem, nie tylko z gramatyką, lecz również z wymową. W miarę upływu lat pamięć człowieka działa gorzej – wolniej i mniej zapamiętuje, słabiej przyswaja nowe fakty. Dlatego ważne jest aby języków obcych zacząć uczyć się jak najwcześniej. Nie oznacza to, że nie można nauczyć się czegoś nowego w podeszłym wieku. Potrzeba na to po prostu poświęcić więcej czasu i energii.

Comments are closed.