Publikacja artykułów sponsorowanych

Dziza Kwiecień 20, 2019 Możliwość komentowania Publikacja artykułów sponsorowanych została wyłączona

Publikacja artykułów sponsorowanych

Form reklamy możemy mieć bardzo wiele. Jednym z nich są artykuły sponsorowane. Z pozoru są to zwykłe artykuły prasowe, internetowe, ale tylko z pozoru. Ich treść odnosi się do konkretnego produktu, usługi, marki i ma na celu przedstawienie ich w jak najbardziej korzystnym świetle.

Artykuły sponsorowane są zlecane przez konkretną firmę lub też mogą być zlecane przez różne agencje reklamowe. Są to artykułu, które stanowią płatne treści reklamowe. Artykuły sponsorowane nie mogą być nachalne, nie mogą w „cukierkowy” sposób zachwalać danego produktu, ale są informacją, która ma edukować, ma zachwalać produkt/usługę, przedstawiać jej pozytywne cechy.

Różne rodzaje artykułów sponsorowanych

Artykuły sponsorowane mogą mieć bardzo zróżnicowany wygląd. Można do nich na pewno zaliczyć:

  • – wywiady z daną osobą z danej firmy
  • – bylinery – są to teksty, które są podpisane nazwiskiem osoby kojarzonej z danym podmiotem
  • – case study – podkreślenie pewnego rodzaju wydarzeń oraz zjawisk za pomocą tekstów
  • – artykuły przeglądowe
  • – artykuły faktograficzne

Jednocześnie też artykuły sponsorowane mogą w sobie zawierać także różnego rodzaju linki, odnośniki do innych stron internetowych. Jeśli dany tekst nie spełnia określonych norm to odmawia się jego publikacji. Tekst ten na pewno nie może zawierać żadnych błędów ortograficznych, jeśli odznacza się zbyt niskim poziomem merytorycznym, jeśli nie jest spójny, to na pewno wówczas może nie być zgody na jego publikację. Czy będzie to duży portal tematyczny, czy ściśle branżowy blog oparty o WordPress, powinniśmy trzymać się tych samych wytycznych.

Funkcje, jakie spełniają artykuły sponsorowane

Artykuły sponsorowane mogą spełniać bardzo różne funkcje. Między innymi w niektórych przypadkach mają one za zadanie przyciągać uwagę potencjalnych klientów. Dlatego też artykuł sponsorowany musi zawierać zarówno informacje jak również i pewne treści typowo reklamowe. Artykuł sponsorowany powinien być ściśle dostosowany do aktualnych potrzeb użytkowników. W tychże artykułach niezbędnym elementem jest nazwa firmy, jej logo, określona marka czy też nazwa danego produktu, usługi. Artykuły sponsorowane powinny odznaczać się dużą prostotą, powinny być jasne i czytelne. Nie mogą się narzucać, ale powinny zainteresować. Na pewno są one bardzo dobrą alternatywą dla często nachalnych reklam.

Realne korzyści

Czy publikacja artykułów sponsorowanych daje realne korzyści? Jak najbardziej tak. Z uwagi na to, że nie są one krzykliwe, nie są nachalne, nie narzucają się, to tym samym potencjalni odbiorcy znacznie chętniej je przyjmują. Jak wynika z prowadzonych badań, ich skuteczność jest bardzo wysoka, a tym samym realnie przyczyniają się do zwiększenia zainteresowania daną firmą, do zwiększenia zainteresowania usługą lub też danym produktem. Można powiedzieć, że mamy do czynienia z uzyskaniem znacznie lepszego wizerunku danego produktu lub firmy niż w przypadku innego rodzaju form reklamy. Rzeczywistość pokazuje, że artykuły sponsorowane są coraz bardziej docenianą formą reklamowania danego produktu.

Comments are closed.