Poduszki ortopedyczne do siedzenia przy komputerze

Dziza Luty 9, 2017 Możliwość komentowania Poduszki ortopedyczne do siedzenia przy komputerze została wyłączona

Poduszki ortopedyczne do siedzenia przy komputerze

Siedzący tryb pracy – niestety, aktualnie wiedzie go większość z nas. W szczególności jeśli mówimy o pracy biurowej wykonywanej przy komputerze. Skutki takiego stylu życia odbijają się nie tylko na zdrowiu naszego kręgosłupa. Już po krótkim czasie mogą pojawić się problemy z układem trawiennym, oddechowym, czy krążenia. Częściej skarżymy się na bóle głowy. Warto więc zapobiegać takim dolegliwościom. W tym celu można sięgnąć po poduszki ortopedyczne do siedzenia przy komputerze.

Co dają?

Przede wszystkim odciążają nasze plecy, dzięki temu pozbywamy się nieprzyjemnego uczucia bólu. Poduszki ortopedyczne powodują, że nasze mięśnie, mimo pozycji siedzącej nie ulegają zastygnięciu. Ponadto kontrolują ciężar ciała np. przy zmianie nogi na nogę. Nasze mięśnie dzięki poduszkom są przez cały czas odprężone. Z nimi praca przed komputerem nie jest już żadnym problemem. Mogą stanowić dodatkowy element rehabilitacji. Pomagają w leczeniu wielu schorzeń kręgosłupa, w tym wad postawy. Nie mniej jednak zaleca się je jako profilaktykę. Poduszki ortopedyczne są bardzo wygodne, wytrzymałe i odporne na uszkodzenia. Można z nich korzystać w pracy i domu.

Jak prawidłowo siedzieć?

Poduszki ortopedyczne to jeden z elementów profilaktyki. Ważne też byśmy sami potrafili zadbać o prawidłową pozycje przed komputerem.

Zadbaj więc, by Twoje krzesło miało regulowaną wysokość, oparcie, oraz podłokietniki. Głowa nie powinna odchylać się w żadną stronę tak, aby wzrok znajdował się na wprost ekranu monitora. Plecy proste, z pełnym podparciem w odcinku lędźwiowym. Dłonie na klawiaturze ułożone prosty. Nogi powinny mieć pod biurkiem pełną swobodę. Warto tez zadbać o podparcie dla stóp, gdyż ma to wpływ nie tylko na sylwetkę, ale i układ krążenia.

Z tego typu poduszek mogą korzystać też zawodowi kierowcy, seniorzy (minimalizują ryzyko upadków), oraz sportowcy (minimalizują ryzyko kontuzji).

Sprawdź link: https://www.sissel.com.pl/category/zdrowe-siedzenie-poduszki-do-siedzenia

Rób przerwy w pracy

Nawet jeśli jest jej dużo. Wystarczy bowiem 15 minut na kilka przysiadów, czy prostych wymachów rękoma, a naprawdę poczujesz się lepiej. Jeśli masz możliwość wyjść na świeże powietrze tym lepiej – dodatkowo dotlenisz organizm. Dzięki takim trikom nie tylko unikniesz wielu schorzeń. Ciało pozostające w ruchu jest mniej narażone na kontuzje.

Zadbaj o swój wzrok

Choć to oczywiste niestety nadal wielu z nas nie zdaje sobie sprawy jak praca przed komputerem osłabia ich wzrok. Tu pomocne mogą okazać się nie tylko okulary, ale i wprowadzenie powyższych nawyków.

Comments are closed.