Dieta cukrzycowa

Aneta R. Luty 28, 2018 Możliwość komentowania Dieta cukrzycowa została wyłączona

Cukrzyca to choroba cywilizacyjna i tak też jest ona obecnie postrzegana. Bez wątpienia nie chodzi w tejże chorobie tylko i wyłącznie o brak odpowiedniej ilości insuliny, a zwłaszcza, gdy mówimy o osobach w wieku dojrzałym. Komórki mogą nie wychwytywać wszelkiego rodzaju cukru krążącego we krwi i tym samym możemy mówić o podstępnym niszczeniu nerek, serca, wątroby oraz krwi. Z cukrzycą można skutecznie walczyć, można mówić o normalnym funkcjonowaniu, ale warunkiem koniecznym jest przyjęcie odpowiedniego stylu odżywiania się. To właśnie dieta jest najważniejszym elementem decydującym o kondycji osoby chorej na cukrzycę i o postępie owej choroby. Mówiąc o owej diecie, wskażemy zarówno na cukry proste jak i te złożone. Ten pierwszy rodzaj cukrów jest odpowiedzialny za gwałtowny wzrost glukozy we krwi.

Cukry złożone i ich rola

Cukry złożone są odpowiedzialne natomiast za stopniowe uwalnianie tej glukozy. Mówiąc zatem o diecie człowieka borykającego się z problemem cukrzycy, musimy w głównej mierze wskazać na unikanie cukrów prostych. Między innymi możemy w tym miejscu wskazać chociażby na fruktozę znajdującą się w wielu różnych owocach, a zwłaszcza w tych suszonych. Nie powinno się zatem słodzić napojów cukrem, a w zamian za to można użyć różnego rodzaju innych słodzików. Jak najbardziej można sięgać po produkty zawierające w sobie duże ilości cukrów złożonych, w tym jak najbardziej można sięgać po takie produkty jak chociażby kalafior, kapusta, szpinak, sałatę, ogórki, rzodkiewkę, pomidory czy też paprykę. Bardzo ważnym elementem w diecie każdego cukrzyka jest również poziom węglowodanów oraz tłuszczów. Ten pierwszy składnik powinien znajdować się w ilościach od 140 do 400 g na dobę. Ta ilość jest uzależniona od wieku, gdyż im człowiek jest młodszy, tym ilość przyjmowanych węglowodanów powinna być bliższa górnej granicy.

Tłuszcze w diecie

Jeśli chodzi natomiast o tłuszcze to ich ilość w codziennej diecie powinna wahać się w granicach 20 do 30% wartości kalorycznej spożywanych posiłków. Ktoś może powiedzieć, że takie liczenie może być męczące, aczkolwiek my tutaj mówimy o kwestiach kluczowych dla zachowania pełni zdrowia osób chorych na cukrzycę. Tym samym dla własnego dobrego samopoczucia należy podjąć owo wyzwanie i wszelkie posiłki spożywać w pełni świadomie, brać pełną odpowiedzialność za to, co się spożywa. W ten sposób możemy znacznie dłużej cieszyć się bardzo dobrym zdrowiem, a wszelkie objawy choroby mogą nam się stać niemalże całkowicie obce. Co ważne, stosując odpowiednią dietę, nie będziemy mówili o postępie cukrzycy, co w tej sytuacji jest kwestią kluczową.

Comments are closed.