Co-packing, fulfilment – w trosce o rozwój sklepów internetowych

Dziza Kwiecień 21, 2019 Możliwość komentowania Co-packing, fulfilment – w trosce o rozwój sklepów internetowych została wyłączona

Co- packing, fulfilment - w trosce o rozwój sklepów internetowych

Prowadzenie sklepów internetowych jest współcześnie powszechnym zajęciem. Aby móc udoskonalać ową działalność w sieci, by było można je rozwijać, potrzeba jest wprowadzania nowych i nowoczesnych usług. Między innymi do takiego rodzaju usług należy zaliczyć co-packing oraz fulfilment. Pojęcia te prowadzą do optymalizacji działań, które są wykonywane w ramach działalności e-sklepów. Dzięki nim działalność jest znacznie uproszczona jak również zmniejsza się koszty prowadzenia owej działalności.

Czym jest co-packing?

Co-packing jest pojęciem, które należy odnieść do usługi pakowania  oraz przepakowywania towarów. E-sklepy działają często w formie jednoosobowej i organizacja całej działalności w takiej sytuacji może być mocno utrudniona. Co-packing znacząco upraszcza zasady działania sklepów internetowych. Producent bądź też dystrybutor produktów może zlecać pakowanie ich firmie zewnętrznej. To prowadzi do ograniczenia kosztów prowadzonej działalności, a poza tym również pozwala zaoszczędzić sporo czasu. Jest to także usługa, dzięki której nie ma konieczności prowadzenia własnego magazynu lub też wynajmowania powierzchni magazynowej. Są to kolejne oszczędności, które stają otworem przed właścicielem sklepu internetowego.

Korzyści płynące z usługi co-packingu

Co-packing nie miałby racji bytu w momencie, gdyby nie był związany z dosyć sporymi korzyściami dla przedsiębiorcy. O jakich korzyściach jest tutaj mowa? Warto wymienić:

  • – redukcja kosztów związanych z zatrudnieniem dodatkowych osób
  • – redukcja kosztów związanych z zakupem urządzeń, maszyn, narzędzi oraz wynajmem powierzchni magazynowej
  • – usługa co-packing obejmuje swoim zakresem również konfekcją towarów, tworzeniem różnego rodzaju zestawów, etykietowaniem

Działalność sklepu sprowadza się do przyjmowania zleceń i przekazywania ich firmie świadczącej usługę co-packingu. To do owej firmy należy obowiązek zapakowania towaru oraz jego wysyłki do danego klienta

Fulfilment

Całościowa logistyka działania sektora e-commerce opiera się na wielu różnych zasadach oraz usługach. Oprócz wspomnianego wcześniej co-packingu, bardzo duże znaczenie dla sprawności funkcjonowania sklepów internetowych ma fulfilment. Co można rozumieć pod tym pojęciem? Jest to usługa, która swoim zasięgiem obejmuje każdą czynność, która wspomaga realizację zamówień klientów. Co konkretnie należy rozumieć pod tym pojęciem? W zakres fulfilmentu można włączyć takie elementy jak:

  • – przechowywanie towarów
  • – dodatkowe wkładki do produktów danego podmiotu
  • – konfekcjonowanie towarów

Jest to usługa, która pozwala na szybsze dotarcie danej przesyłki do klienta. Sprawna logistyka wymaga tworzenia nowych usług, dzięki którym działalność sklepu internetowego jest bardziej sprawna, jest szybsza. E-sklep nie może sobie pozwolić na działanie tylko i wyłącznie w oparciu o własne siły i możliwości. Współpraca z innymi podmiotami jest czymś koniecznym, aby owa działalność była opłacalna.

Comments are closed.