Białko w odchudzaniu

bartekm Czerwiec 14, 2016 Możliwość komentowania Białko w odchudzaniu została wyłączona

Nie jest prawdą, że białko jest szczególnie ważnym składnikiem wyłącznie w sytuacjach, gdy chcemy zwiększyć swoją masę mięśniową. W tym miejscu chcemy podkreślić bardzo istotne znaczenie białka w procesach utraty tkanki tłuszczowej, czyli w procesach odchudzania. Oczywiście można także powiedzieć, że białko jest bardzo istotne dla każdego bez wyjątku, aczkolwiek to właśnie wówczas, gdy budujemy masę mięśniową jak i wówczas, gdy zależy nam na schudnięciu, to powinniśmy w sposób szczególny zadbać o białko w naszej diecie.

Białko w diecie

W tym miejscu chcemy przede wszystkim zaprzeczyć twierdzeniu, iż stosowanie większej ilości białka w diecie, stosowanie różnego rodzaju szejków białkowych przyczyni się do nadmiernego wzrostu muskulatury. Tego elementu na pewno nie należy się obawiać i tym samym można z powodzeniem sięgnąć po szejki białkowe, jako bardzo dobre wspomaganie starań o mniejszy poziom tkanki tłuszczowej. Aby móc mówić o utracie tkanki tłuszczowej, aby móc mówić o skutecznym odchudzaniu, musimy dążyć do tego, aby uzyskać tak zwany ujemny bilans energetyczny. Chodzi o to, aby nasz organizm wykorzystywał, jako źródło energii do działania nie tylko glikogen, nie tylko węglowodany, ale także, aby czerpał ze zgromadzonej tkanki tłuszczowej. To podstawowy element, dzięki któremu możemy mówić o skutecznym wspomaganiu utraty tkanki tłuszczowej. Przejdźmy do konkretów.

Dieta redukcyjna

Aby móc mówić o skutecznej diecie redukcyjnej, należy umieścić w niej około 30% białek. Jednocześnie ilość spożywanych węglowodanów powinna wynosić około 40%, przy czym ważnym aspektem jest to, aby większość przyjmowanych węglowodanów to związki złożone. Należy, więc w większości zrezygnować z węglowodanów prostych. Warto także wspomnieć o tłuszczach, których oczywiście w diecie nie może zabraknąć, a ich ilość powinna wynieść około 20%. Zwiększona ilość białka w codziennej diecie jest tym elementem, dzięki któremu możemy mówić o znacznie przyspieszonej przemianie materii, a tym samym o większych możliwościach naszego organizmu w zakresie chudnięcia, w zakresie utraty pewnej ilości tkanki tłuszczowej. W tym miejscu, jako źródło spożywanego białka możemy polecić takie produkty jak chociażby drób, chudą wołowinę, jajka. Jako uzupełnienie codziennych starań żywieniowych oraz treningowych możemy zastosować izolat białka serwatkowego. Takie podejście do kwestii utraty tkanki tłuszczowej na pewno przyniesie nam oczekiwane efekty, jeżeli oczywiście będziemy owych zasad pilnie przestrzegać.

Comments are closed.